Anmeldelser

Søg på forfatter, titel eller forlag

> Faglitteratur til læreren

> Undervisningsmaterialer

> Alle

Dynamo Dansk i 6.

Dynamo dansk i 6.

,

Af Cecilie Høyrup, Tanja Katrine Levy, Mike Taagehøj & Dorte Østergren-Olsen
Undervisningsmaterialer
ANMELDT AF GITTE DURINCK


Sidste del i grundsystemet Dynamo, så det nu findes fra 3.-6. kl.
Det tænkende klasserum i praksis

Det tænkende klasserum i praksis, 4.-9. klasse

,

Af Adrian Rau Bull, Nick Hougaard og Tina Fuglsig Lauridsen
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF EDEL IRENE NØRGAARD


Bogen bygger på canadieren Peter Liljedahls 15 års forskning og praksis med undervisning i det tænkende klasserum.

Teo fra Tiby 1

,

Af Desiree Nørkjær Jespersen, Mette Sandlykke og Kathrine Holtum Ingemann
Undervisningsmaterialer
ANMELDT AF LOTTE BOLØ


Teo fra Tiby er et materiale beregnet til 1. og 2. klasse, der som udgangspunkt består af en læsebog og en arbejdsbog.
Lærerfaglige analyser

Lærerfaglige analyser

,

Af Dorte Vang Eggersen, Simon Skov Fougt, Stig Toke Gissel, Lisa Henderson, Joy Lieberkind, Carsten Frank Madsen, Torben Mundbjerg, Bodil Nielsen og Conni Hesel Rickmann
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF ANETTE MARK


Lærerfaglige analyser er målrettet dansklærerens planlægning og valg af aktiviteter i et undervisningsforløb.
Gita får eksem LYN-serien

Gita får eksem
Gita får en gigantisk gås
Gita vil i TV
Gita får skæg

,

Af Marie Duedahl
Undervisningsmaterialer
ANMELDT AF AMALIE SIF THOMSEN


Serien om Gita består af en række letlæselige bøger til indskolingen.
Det er bare 4 funktioner

Det er bare 4 funktioner – det første og vigtigste alle lærere skal vide om ordblindhed og læse-skriveteknologi

,

Af Jesper Sehested og Signe Thuesen
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF METTE MONDRUP


En overskuelig, praksisnær og letlæst bog, der henvender sig specifikt og direkte til faglærere i folkeskolen.
Læs, tegn, spil med homonymer

Læs, tegn og spil med homonymer

,

Af Kirsten Bach
Undervisningsmaterialer
ANMELDT AF STINE SALOMON


Materialet henvender sig til slutningen af indskolingen og mellemtrinnet og består opgavehæfte, løsninger til opgavehæftet, et homonymspil og en spilskabelon.
Grammatik i kontekst - en vej ind i tekster

Grammatik i kontekst. En vej ind i tekster.

,

Af Bodil Nielsen
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF METTE MONDRUP


Et inspirerende overflødighedshorn af praksisnære beskrivelser af og forslag til, hvad der kan være sproglige veje ind til tekster.

Høj begavelse

,

Af Dea Franck
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF SONJA HENRIKSEN


Bogen henvender sig til folk, der arbejder i undervisningssektoren, sundhedspersonale, forældre samt alle, der er eller har en tæt på, som er højt begavet.

Lydmonstre – leg og læsning

,

Af Edel Irene Nørgaard, Pernille Hasselholdt Bach og Dorte Siliam Kristensen
Undervisningsmaterialer
ANMELDT AF SONJA HENRIKSEN


Lydmonstre – leg og læsning er et begyndermateriale til arbejdet med elevernes tidlige fonologiske læsetilegnelse i 0. og 1. klasse.

Co-teaching og mestring

,

Af Micki Sonne Kaa Sunesen
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF METTE MONDRUP


Bogens tema er udsprunget af en forskningsinteresse, der også har rod i professionelles positive erfaringer med co-teaching.
Dansk skud Grundbog i 6. klasse

DanskSkud 6. klasse

,

Af Natasha Maria Brink Lorenz, Sabine Brinch Christensen og Joy Lieberkind
Undervisningsmaterialer
ANMELDT AF SONJA HENRIKSEN


DanskSkud 6. klasse kan bruges som grundbog suppleret op med systemets supplerende materialer, fx arbejdsbog, Læse- og SkriveSkud for 6. klasse.