Faglitteratur til læreren
Flere sprog i ungdomsuddannelserne – Translanguaging i praksis
Anmeldelser, Faglitteratur til lærerenAf Anne Holmen og Helene Thise (red.)
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF BERIT RYE WINDFELD
Bogen henvender sig især til undervisere i flersprogede klasser på ungdomsuddannelserne.
Medie- og kommunikationshåndbogen
Anmeldelser, Faglitteratur til lærerenAf Uffe Lyngdal Sørensen
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF ANETTE MARK
Sigtet med Medie- og kommunikationshåndbogen fra forlaget Fag og kultur er at rette danskfagets fokus mod kommunikation og medier i en verden præget af digitalisering.
Kort & godt om Højt begavet
Anmeldelser, Faglitteratur til lærerenAf Dea Franck
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF SONJA HENRIKSEN
Et tiltænkt projektmateriale til et barn eller en ung med høj begavelse. Bogen er udarbejdet med baggrundsviden og informationer, som en bog til at lave notater i.
Undervisning i skriftlig fremstilling. Sammenhæng og progression.
Anmeldelser, Faglitteratur til lærerenAf Bodil Nielsen og Charlotte Rytter
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF BIRGITTE SVENSTRUP
Hvem kunne være bedre til at skrive dette materiale end de to ovennævnte forfattere? Ja, jeg ved det faktisk ikke, da begge gennem en lang årrække har været med til at sætte standarden og sætte den højt for skriftlig fremstilling i folkeskolen.
Lektionsdesign – En håndbog i differentieret undervisning
Anmeldelser, Faglitteratur til lærerenAf Helena Wallberg
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF AMALIE SIF THOMSEN
Materialets målgruppe er lærere og lærerstuderende. Bogen inddeler lektionen i syv faser, og hver fase har sit eget kapitel i bogen, som afsluttes med grønne sider, hvor forfatteren går et spadestik dybere med henvisning til forskellige forskningsresultater.
Mundtlighed og lytning
Anmeldelser, Faglitteratur til lærerenAf Alice Bonde Nissen
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF EDEL IRENE NØRGAARD
Mundtlighed og lytning retter sig primært mod danskfaget på læreruddannelsen, hvorved de studerende kan tilegne sig en grundig og opdateret teoretisk og praktisk viden om mundtlighedsdidaktikken.
Lærerens pædagogik og didaktik
Anmeldelser, Faglitteratur til lærerenAf Af Pia Rose Böwadt, Andy Højholdt, Per Fibæk Laursen og Merete Wiberg
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF Berit Rye Windfeld
Med denne grundbog på pensumlisten til faget pædagogik og almen didaktik får den lærerstuderende et godt indblik i de mange opgaver, funktioner og dilemmaer, som lærerarbejdet indebærer ...
Broen til fagsproget i ungdomsuddannelserne
Anmeldelser, Faglitteratur til lærerenAf Helene Thise og Katja Vilien
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF HELLE VAABENGAARD
Thise og Vilien har lavet endnu en bog med Bromodellen som udgangspunkt for tilrettelæggelse af sprogudviklende undervisning, og denne gang henvender de sig til undervisere på ungdomsuddannelserne.
Litteraturens tilgange
Anmeldelser, Faglitteratur til lærerenAf Johannes Fibiger og Niels Mølgaard (red)
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF METTE MONDRUP
I Litteraturens tilgange bliver man som læser ført igennem det mangfoldige litterære metodelandskab af yderst kyndige underviser- og forskerhænder.
To lærere – mange muligheder
Anmeldelser, Faglitteratur til lærerenAf Oddny Judith Solheim, Aslaug Fodstad Gourvennec og Erin M. McTigue
Oversat og bearbejdet af Lis Pøhler
Undervisningsmaterialer
ANMELDT AF METTE MONDRUP
To lærere – mange muligheder er en let tilgængelig, overskuelig og inspirerende bog om, hvordan man kan udnytte potentialet med to lærere/ pædagoger i samarbejdet om læse- og skriveundervisningen.
Faglig læsning og skrivning i dansk
Anmeldelser, Faglitteratur til lærerenAf Bodil Nielsen
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF BIRGITTE SVENSTRUP
Jeg kan virkelig anbefale læsere af bogen at tilegne sig indholdet i denne del. Hvorfor? Fordi jeg tror, at man som lærer bliver en dygtigere danskunderviser, når man har denne basisviden i sin lærerbagage.
Bliv findist via fiktionen. Inspiration til voksenlæsning af børnelitteratur.
Anmeldelser, Faglitteratur til lærerenAf Jens Raahauge
Faglitteratur til læreren
ANMELDT AF KRISTINA GRINDSTED
Skøn bog, som helt klart kan anbefales. Den er let at læse, og jeg blev fanget af måden, hvorpå teksterne er beskrevet.